Els sindicats insten l’Administració a convocar la Mesa General de la Funció Pública per al proper dimecres, per començar a negociar el Pla d’ocupació

Els sindicats han enviat una carta a la Generalitat en què insten l’Administració catalana a convocar la Mesa General de la Funció Pública per al proper dimecres, per començar a negociar el Pla d’ocupació presentat divendres.

En la carta, dirigida a la Sra. Pilar Pifarré i Matas, secretària d’Administració i Funció Pública, els sindicats denuncien la manca de qualsevol anàlisi de la situació en la decisió de rebaixar el 15% de jornada i salari al personal funcionari.

També posen en relleu la manca de respecte als negociadors, en la convocatòria de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de la Generalitat de Catalunya, per l’absència de la necessària documentació que pugui servir per valorar els objectius i l’abast d’aquest Pla d’ocupació.

Els sindicats insten la Generalitat a iniciar un autèntic procés negociador abans d’aplicar cap de les mesures que recull aquest Pla d’ocupació.

A continuació us adjuntem la carta enviada a la Sra. Pilar Pifarré i Matas, secretària d’Administració i Funció Pública del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de març de 2012

Sra. Pilar Pifarré i Matas
Secretària d’Administració i Funció Pública
Departament de Governació i Relacions Institucionals
Generalitat de Catalunya

Senyora,
La part social de la Mesa General de Negociació dels empleats públics de la Generalitat de Catalunya (CCOO, IAC i UGT) volem reafirmar-nos en la necessitat de negociar el contingut i els termes del Pla d’ocupació per a la racionalització de l’organització i l’optimització del personal al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya 2012-2014.
Com vam manifestar en la reunió del divendres 15 de març, la complexitat de la proposta requereix, tant des del punt de vista legal com des del tècnic, l’anàlisi de la situació, una valoració de motius i dades que no se’ns han proporcionat.
El document que se’ns ha fet arribar, just abans de la reunió, requereix igualment una sèrie de consultes que encara no hem pogut realitzar. Preveient això, vam demanar continuar la reunió de la Mesa el proper dimecres 21.
Avui ens posem en contacte amb vostè per reiterar-vos la nostra predisposició a continuar la reunió el proper dimecres i reafirmar-nos en la impossibilitat de reunir-nos avui pels motius ja manifestats.

Atentament,

En nom dels sindicats CCOO, IAC i UGT