Més de cinc mil delegats i delegades de CCOO, UGT i USOC, amb el suport d’organitzacions socials, es manifesten per Barcelona contra les retallades

En el marc de la jornada per l’Europa Social

El Parlament Europeu té previst aprovar el Pla de governança i el Pacte de l’euro, acords que faran més forts els plans d’austeritat, obligaran els estats a tenir pressupostos més restrictius i a eliminar l’estat del benestar. Davant d’aquesta decisió tan agressiva per als interessos dels treballadors i les treballadores, el dimarts 21 de juny ha tingut lloc una jornada per una Europa social. A les sis de la tarda Barcelona ha viscut una manifestació que ha sortit des de Foment del Treball i ha anat fins al Parlament de Catalunya, que ha comptat amb la participació de més de cinc mil delegats i delegades sindicals de CCOO, UGT i USOC contra les retallades socials a Europa, l’Estat espanyol i Catalunya. Aquesta manifestació ha comptat amb el suport de les entitats socials que formen part de la plataforma “Prou retallades!”.

Poc abans, a la plaça del Rei, s’han concentrat un miler de delegats de CCOO i UGT que han escoltat els parlaments dels secretaris generals, Joan Carles Gallego i Josep Maria Àlvarez, enfocats a criticar les polítiques regressives de la UE i dels governs dels països que la conformen, ja que ataquen directament les bases del nostre estat del benestar i fan pagar les factures de la crisi als treballadors i a les treballadores al dictat dels mercats i dels grans capitals. Els parlament han destacat que si fa un any es parlava de resignació ara ja es parla d’indignació. Finalment, s’ha fet la lectura del manifest de la jornada.

Feu clic per veure:
-el discurs de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, llegit a l’assemblea del 21 de juny de 2011
-la galeria d’imatges de l’assemblea de delegats i delegades i la manifestació de la Jornada d’Acció Europea
-el vídeo de l’assemblea i manifestació del 21 de juny de 2011, amb les declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya