Els sindicats de la Mesa de Negociació dels empleats públics de la Generalitat convoquen una concentració de delegats davant del Departament d’Economia i Coneixement

Els sindicats presents a la Mesa General de Negociació dels empleats públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, CCOO, IAC i UGT, convoquem una concentració de delegats i delegades contra les retallades que el Govern està fent al Sector Públic.

L’aprovació de la instrucció 1/2011 de 8 de febrer, per l’aplicació de determinades mesures previstes a l’Acord de Govern d’11 de gener de 2011, cada vegada té conseqüències més desastroses i irreversibles, especialment en els serveis d’atenció directa com poden ser la sanitat, l’ensenyament, les residències de l’ICASS, les llars d’infants, els centres d’Infància, el Servei d’Ocupació de Catalunya, entre d’altres.

A més en els darrers dies s’ha anunciat des de la Secretaria de la Funció Pública la necessitat de “replantejar” entre 15.000 i 20.000 llocs de treball a l’Administració pública.

En aquest moments s’està produint ja l’acomiadament de moltes persones interines i temporals que provoquen la degradació consentida dels Serveis Públics, amb l’objectiu, cada vegada menys ocult, de la privatització de tots els serveis essencials.

La retallada de contractes, els trasllats forçosos, la negativa a què els treballadors/es puguin fer ús de drets reconeguts, juntament amb el xantatge que suposa la no cobertura de les baixes, fan necessari donar una resposta contundent, des de tots els fronts possibles.

Exigim la retirada immediata de la Instrucció per part de la Generalitat, ja que suposa la impossibilitat de mantenir uns serveis públics suficients pels ciutadans.

Per aquest motiu, i com a continuïtat de les mobilitzacions, convoquem una concentració de delegats i delegades davant del Departament d’Economia i Coneixement, Rambla Catalunya, 19-21, demà dijous a les 11 h, en la qual escenificarem la greu situació en què es troben els Serveis Públics.