CCOO denuncia que les mesures anunciades per Zapatero són injustes socialment, regressives laboralment i inútils per sortir de la crisi

El president es rendeix als dictats dels especuladors i fa recaure les mesures per sortir de la crisi en els sectors més febles de la societat

CCOO considera que les mesures presentades avui al Congrés dels Diputats pel president del Govern espanyol, Rodríguez Zapatero, són:

– Inútils per sortir de la crisi: reduir la capacitat adquisitiva dels treballadors públics, els pensionistes i altres col•lectius restringeix la capacitat de consum i, per tant, debilita la demanda interna i l’activitat econòmica i allunya la recuperació.
– Injustes socialment: les mesures carreguen els costos de la crisi sobre els sectors més febles de la societat. Congela les pensions, quan actualment la pensió mitjana és de 776,44 euros. Retalla els salaris públics, quan hi ha un nombre molt important de treballadors públics que amb prou feines són mileuristes. Retalla el xec nadó de manera indiscriminada, castigant les famílies amb menys recursos, especialment les aturades. Avança l’enduriment dels requisits per a la jubilació parcial previstos per al 2014, dificultant les noves contractacions i el rejoveniment de les plantilles. Elimina la retroactivitat de la prestació de dependència discriminant l’accés a aquest dret quan hi ha endarreriments de més d’un any en els reconeixements.
– Regressives laboralment: les mesures trenquen amb el dret a la negociació col•lectiva i als avenços legals quan l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP) establia i reconeixia el dret a arribar a acords que s’han de complir.

El no compliment dels acords signats fa sis mesos amb els empleats públics i fa uns anys sobre les pensions posa en qüestió la credibilitat del Govern per assolir qualsevol acord en el marc del diàleg social.

CCOO de Catalunya considera que aquestes mesures no ajuden a sortir de la crisi i per tant reclama la revisió del Pla d’ajust i de les retallades de la despesa social.

CCOO urgeix a la reforma dels sistema financer i del sistema fiscal per fer fluir el crèdit a les empreses i les famílies i per fer aflorar el diner negre que segons l’Associació d’Inspectors Gestha podria fer recaptar 38.500 milions d’euros addicionals a les arques públiques i recuperar l’impost de patrimoni, ja que la seva eliminació ha representat 1.800 milions d’euros l’any 2009 a Espanya.

Si en els propers dies les previsions del Govern confirmen l’anunciat avui al Parlament espanyol, CCOO augura un període de conflictivitat laboral i social i de més desafecció de la ciutadania envers la classe política per cedir a la pressió dels mercats i del liberalisme econòmic.