Companys, companyes,
Després de més d’un any de dures i intenses negociacions i després de l’aprovació i ratificació dels treballadors del mercat, mitjançant la celebració de la preceptiva assemblea general de treballadors, per fi avui dia 21 de juny de 2012, hem signat el Conveni col•lectiu de les empreses consignatàries del Mercat central de peix de Barcelona.
La valoració que en fem és bastant positiva, ja que aquesta negociació ens ha permès regular en el conveni certs aspectes laborals que introdueix la reforma laboral de caràcter important, com són el tema de la flexibilitat de la jornada de treball, on hem assolit que l’empresa no pugui aplicar-la d’una forma arbitrària o perversa, que s’ha d’acordar sempre amb la representació legal dels treballadors i sota una sèrie de condicions i limitacions.
En el tema de classificació professional hem acordat la creació d’un nivell professional, el qual està vinculat a la formació i a l’aprenentatge de les diferents tasques i funcions que es realitzen al Mercat, el conveni limita el temps màxim la durada de la formació per treballador (2 anys), així com el topall màxim de nombre de treballadors per empresa que es poden contractar sota aquesta modalitat, aquest contracte, a la finalització del període de formació, es converteix en contracte de tipus fix i per temps indefinit, es crea també una comissió paritària de formació perquè des de la representació social puguem negociar amb la part empresarial el tipus, la forma i la quantitat de formació que ha de rebre cada treballador contractat sota aquesta modalitat.
També hem establert per a aquest tipus de nivell professional un salari mínim de 1.000 € mensuals per 15 pagues per al 2012 i de 1.100 € també per quinze pagues per al segon any.
Hem aconseguit també un plus mensual de 150 € denominat «plus tallador» per a aquells treballadors que tallen els diferents tipus de peix.
Quant als permisos retribuïts, hem aconseguit que es gaudeixin de tants dies d’assumptes personals com dies festius coincideixin en dilluns (dia de descans dels treballadors del mercat)
Les vacances s’han transformat, en lloc de 30 dies naturals passen a ser 22 dies laborables, la qual cosa significa que solament es computen com a dies de vacances els dies reals de treball, queden exclosos com a dies de vacances els dies festius i de descans setmanal que coincideixin dintre del període de vacances.
Les condicions econòmiques que hem acordat:
2011 – Paga única i lineal de 200 €.
2012 – Increment de l’1% sobre tots els conceptes salarials.
2013 – Increment de l’1% sobre tots els conceptes salarials.
2014 – Increment de l’1% sobre tots els conceptes salarials.
2015 – Increment de l’1% sobre tots els conceptes salarials.
Esperem que vosaltres també coincidiu en la valoració que realitzem i això serveixi perquè entre tots siguem capaços de trobar formes i maneres que permetin estar en millor situació per aconseguir defensar els interessos dels treballadors amb les màximes garanties i enfortir d’aquesta forma al nostre sindicat, CCOO.
Agraeixo de forma molt sincera l’esforç i la implicació que han mostrat especialment els companys de CCOO a la mesa negociadora (Anto Martínez i José E. Dorado de l’empresa Barrufet i Bernat García com a assessor d’Agroalimentària del Barcelonès).
Atentament,
Pedro Antonio Ruiz Santos
Secretari general del Barcelonès