CCOO i UGT presenten la campanya de mobilització de les treballadores del sector de la neteja d’edificis i locals per reclamar millors condicions laborals i un salari de com a mínim mil euros

Es presentarà també un informe de CCOO on es comparen les condicions laborals d’aquestes treballadores amb la resta de l’Estat i amb la mitjana salarial de Catalunya

Les treballadores de la neteja d’edificis i locals de Catalunya cobren un 48% per sota del salari mitjà de Catalunya. Aquesta dada contundent i moltes altres les recull un informe elaborat per la Federació d’Activitats Diverses de CCOO de Catalunya i que es presentarà demà en roda de premsa. En aquest marc, els responsables sindicals de CCOO i UGT del sector de la neteja d’edificis i locals presentaran la campanya de mobilització engegada sota el lema «netegem els salaris baixos i la precarietat del nostre sector, mil euros ja». La campanya reclama la negociació d’un conveni digne i tindrà un moment àlgid el proper dijous, 1 d’octubre, a la tarda, quan està convocada una gran manifestació a Barcelona de treballadores de la neteja d’edificis i locals arribades de tot Catalunya (17h, Plaça Urquinaona).

La roda de premsa tindrà lloc demà dimarts, 29 de setembre, a les 11.30 hores, a la sala de premsa de la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, 5a planta, de Barcelona.

Hi intervindran per part de CCOO, Pascual Sánchez, secretari general de la Federació d’Activitats Diverses, Jesús Girón, secretari de negociació col•lectiva d’aquesta federació, i Mari Carmen Moya, secretaria general del sector de la neteja d’edificis i locals. Per part d’UGT hi intervindran Josep Gironès, secretari general de la Federació de Serveis, i Antònia Ortega, responsable del sector de la neteja d’edificis i locals.

Afilia’t! Contacta