Acció Jove - Joves de CCOO    ...   La força de la joventut treballadora   ...
29.08.2008

Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya convoca a manifestar-se contra el Pacte de l'euro i les retallades de drets laborals i socials


Aquest 21 de juny, el Parlament Europeu té previst aprovar el Pla de governança i el Pacte de l’euro, acords que només faran més forts els plans d’austeritat, obligaran els Estats a tenir pressupostos restrictius i eliminar el nostre estat del benestar. A més a més es posa en perill el diàleg social i la negociació col·lectiva.

Ja fa un temps, assistim a un desmantellament del model social europeu. Les mesures que s’estan impulsant van dirigides a acontentar els interessos de les grans corporacions i bancs i a acabar amb l’estat del benestar. Ja fa massa temps que els líders europeus deixen de banda les necessitats dels ciutadans i ciutadanes per cedir pas a les voluntats des interessos privats.

A Catalunya, i a la resta de l’Estat, les diferents polítiques de reformes laborals i retallades de serveis públics afecten especialment les persones joves condemnant-les a més atur i precarietat, fent cada cop més difícil la seva emancipació social. Denunciem la voluntat dels poders públics que, cedint a la pressió dels lobbys econòmics i empresarials, apliquen polítiques neoliberals que són injustes i inútils per acostar-nos a l’Europa social amb drets laborals i serveis públics per a tota la ciutadania.
Una altra Europa és possible i necessària i, per això, calen mecanismes de control per substituir la tirania dels mercats i la especulació financera per una autèntica democràcia econòmica al servei de la ciutadania.

Per això, des d’Acció Jove-Joves de CCOO de Catalunya, convoquem els joves i les joves el proper dimarts 21 de juny, a la manifestació de Barcelona, a les 18h, a Via Laietana davant de la patronal Foment del Treball.

Així mateix, des d’Acció Jove-Joves de CCOO, veiem en el moviment dels indignats o 15-M grans coincidències amb els nostres objectius i reivindicacions, com per exemple demanar l’eliminació dels paradisos fiscals, la persecució del frau fiscal, el major control de la banca, la penalització de les transaccions especulatives, la denuncia de la situació d’atur i precarietat del jovent, l’exigència cap a una millora dels drets laborals i socials, la retirada de les mesures de retallades de les diferents administracions, la reforma de la llei electoral, en definitiva la demanda de democràcia real. Per això, donem suport a la manifestació de caràcter pacífic convocada per al proper diumenge 19, a les 17 h.

Per una Europa social: prou retallades!





Compartir a:
17/06/2011


 
Web CCOO de Catalunya
Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya
Via laietana, 16 Baixos - Barcelona
Tel. 934812724 // Fax. 934812785 acciojove@ccoo.cat