Acció Jove - Joves de CCOO    ...   La força de la joventut treballa dora   ...
29.08.2008

Contra una reforma laboral injusta i regresiva!

29 de setembre, VAGA GENERAL!

HI HA MOTIUS, 29-S VAGA GENERAL!

Ser jove no et lliurarà de la pèrdua de drets que implica la reforma laboral imposada pel Govern. No només les noves mesures no generen més ocupació, sinó que introdueixen més precarietat en l'accés, permanència i sortida del mercat de treball i reconeixen les propostes de la patronal sobre contractes precaris fins als 30 anys.

El gir radical que ha fet el Govern -assumint exigències empresarials que atempten greument contra els drets laborals- ens ha dut a iniciar un gran procés de mobilització social que culminarà en la vaga general del 29 de setembre. Aquest dia, a tu i al conjunt de la joventut catalana, ens sobraran els motius per paralitzar el país:

• Acomiadar-te serà més fàcil i més barat, ja que se'n flexibilitzen les causes i es reduïxen les indemnitzacions.

• Es retallarà el teu salari tant si treballes per a una empresa pública, gràcies a la reducció del 5% de mitjana, com si estàs en una de privada, ja que com que ho ha començat a fer el mateix Govern, ara les privades segueixen el seu camí.

• Augmentarà la temporalitat: et costarà encara més tenir un contracte fix. S'allarguen encara més els períodes per realitzar un contracte en pràctiques o un contracte per obra i servei.

• Et contractaran per hores o dies, ja que s'amplia el camp d'actuació de les empreses de treball temporal (ETT) d'aquesta manera es privatitza la gestió de l'atur.

• L'empresa podrà canviar-te d'horari, funció, lloc de treball, etc. segons els convingui i sense negociar-ho, ja que ara es reforça el seu poder per modificar unilateralment les condicions de treball.

• La patronal podrà incomplir acords pactats amb la representació dels treballadors, ja que la reforma afebleix en nombrosos aspectes la negociació col•lectiva i l'Estatut dels Treballadors.

A més, el Govern ha aprovat l'execució d'un pla d'ajust econòmic que no només pagarà la població treballadora amb la retallada dels seus drets laborals, sinó també els col•lectius més febles de la nostra societat: pensionistes, aturats, persones dependents, etc. És a dir, el Govern ha optat per castigar injustament als qui no han provocat aquesta crisi.

Però hi havia i segueix havent-hi alternatives. Acció Jove -Joves de CCOO recorda -una vegada més- que existeixen altres fórmules per créixer econòmicament i crear ocupació. No és just que la banca o el món empresarial obliguin a "estrènyer-se el cinturó" a la ciutadania. Ja és hora de revisar la política fiscal, i no per eliminar impostos, sinó perquè paguin més els que més tenen. No podem permetre que s'incompleixin els acords signats (funció pública, pacte de pensions, convenis col•lectius) i se suprimeixin drets als treballadors.

Per tot això, Acció Jove -Joves de CCOO t'animem a secundar, el pròxim 29 de setembre, la vaga general. Amb la teva participació pots canviar la realitat.

La teva decisió és crucial per frenar les imposicions del Govern i exigir un canvi de rumb en la seva política social i laboral. El teu futur, el nostre futur, està en joc.

El 29 de setembre, VAGA GENERAL! Jo hi vaig, i tu?

En aquest enllaç teniu una octaveta informativa i en aquest altre, el web de la vaga general de Comissions Obreres

10/09/2010

Web CCOO de Catalunya