CCOO de Catalunya signa un protocol de col·laboració amb la Fundació per a la Diversitat

CCOO de Catalunya i la Fundació per a la Diversitat, entitat que impulsa el Charter de la Diversitat a Espanya, han signat avui a Barcelona un protocol de col•laboració amb l’objectiu de sumar sinèrgies per a treballar la gestió de la diversitat i la no discriminació i per la igualtat d’oportunitats en els centres de treball i en la societat en general.

Ambdues organitzacions porten anys treballant la gestió de la diversitat. En aquest sentit CCOO ha promogut la signatura d’acords de gestió de la diversitat entre representació sindical i direcció en una desena d’empreses a Catalunya. A més, les dues entitats han treballat conjuntament per a l’aplicació de les Directives Europees i les normatives aprovades en l’Estat espanyol i a Catalunya sobre la igualtat d’oportunitats, la no discriminació en l’accés, formació, condicions laborals i promoció al centre de treball per motius de procedència, gènere, color, creença, orientació sexual, edat i discapacitats.

Una bona gestió de la diversitat al centre de treball ha de contemplar plans d’acollida i formació -entre d’altres, l’aprenentatge de la llengua catalana-, l’organització i estructures de les empreses i drets i obligacions laborals. Igualment, cal introduir una nova forma de gestió i organització del temps de treball i flexibilitat pactada per a donar respostes a les necessitats personals. Una bona gestió de la diversitat representa un major benefici per a l’empresa i més drets per als treballadors i les treballadores. Una empresa competitiva, i amb projecció de futur i d’innovació, és l’empresa que gestiona de forma positiva la diversitat al centre de treball.

CCOO de Catalunya i la Fundació per a la Diversitat han fet campanyes conjuntes per a la sensibilització en la societat i en el centre de treball, per a consolidar la convivència i la cohesió social.

En el protocol, CCOO de Catalunya i la Fundació per a la Diversitat insten a les administracions competents perquè elaborin un Registre d’Empreses de bones pràctiques que apliquen plans de la gestió de la diversitat perquè els tingui en compte en els concursos de contractació públics.