Consell Estatal de RSE

Reial Decret Regulació Consell Estatal RSE.PDF

Consell Estatal de RSE

El Reial decret 221/2008, de 15 de febrer, crea i regula el Consell Estatal de Responsabilitat Social de les Empreses, que s’adscriu al Ministeri de Treball i Assumptes Socials, a través de la Secretaria General d’Ocupació.

El Consell i està encarregat de l’impuls i foment de les polítiques de Responsabilitat Social de les Empreses i es constitueix en el marc de referència per al desenvolupament d’aquesta matèria a Espanya.

Els objectius del Consell Estatal de RSE són:

Constituir un fòrum de debat sobre responsabilitat social de les empreses entre les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, administracions públiques i altres organitzacions i institucions de reconeguda representativitat en a l’àmbit de la responsabilitat social de les empreses que serveixi com a marc de referència per al desenvolupament de la responsabilitat social de les empreses a Espanya.

Fomentar les iniciatives sobre responsabilitat social de les empreses, proposant al Govern, en el marc de les seves funcions assessores i consultives, mesures que vagin en aquest sentit, prestant una atenció especial a la singularitat de les PIME.

Informar, si escau, sobre les iniciatives i regulacions públiques que afectin les actuacions d’empreses, organitzacions i institucions públiques i privades, que constitueixen un valor afegit al compliment de les seves obligacions legals, contribuint alhora al progrés social i econòmic en el marc d’un desenvolupament sostenible.

Promocions d’estàndards i/o característiques de les memòries i/o informes de responsabilitat social de les empreses i de sostenibilitat, així com eines més adequades per a la seva elaboració i seguiment.

Analitzar el desenvolupament de la responsabilitat social de les empreses a Espanya, la Unió Europea i països tercers, i informar sobre actuacions en matèria de responsabilitat social de les empreses.